Berlijnse e-scooter Unu komt naar Nederland

Unu zet de tussenhandel buitenspel en bezorgt direct aan huis.

Het in 2014 in Berlijn opgerichte e-scootermerk is vanaf januari 2017 verkrijgbaar in Nederland. Het merk start in Amsterdam om vervolgens uit te breiden naar Rotterdam, Den Haag en Utrecht. De unu is verkrijgbaar vanaf 1.899 euro (1 kW) en wordt zonder tussenkomst van de retail aan huis geleverd door DHL.

Lotje en Jochum
Testritten worden gerealiseerd door de zogeheten ‘Unu-pioniers’. Unu: ‘Dat zijn geschoolde chauffeurs die de scooter heel precies kennen. Zij organiseren de testritten voor belangstellenden en leggen elk detail uit. Lotje en Jochum staan in Amsterdam klaar voor iedereen die nieuwsgierig is naar testritten en service en innovatieve mobiliteit wil beleven.’

&;Moderne vormen van mobiliteit&;
Naast de elektrische scooter zegt Unu nog meer producten en diensten gepland te hebben staan, die ‘mensen met hun stad moeten verbinden’. Medeoprichter Elias Atahi: ‘Megatrends, zoals elektrische mobiliteit, “mobility as a service” en autonoom rijden zullen nieuwe, moderne vormen van mobiliteit voortbrengen en ons stadsverkeer opnieuw definiëren. Met ons eerste product hebben wij elektrische mobiliteit voor de eerste keer voor alle mensen bruikbaar gemaakt en wij zullen ook in de toekomst verder naar de perfecte mobiliteitsoplossing streven om het leven in de steden weer toegankelijker te maken voor haar bewoners.’ Concrete producten of diensten noemt Atahi overigens niet.

Prijs
Unu zegt de instapprijs van de e-scooter mogelijk is door het gekozen businessmodel (het overslaan van de tussenhandel). Overigens is Unu niet het enige merk dat elektrische scooters aanbiedt in deze prijsrange. De merken Yadea, Grixx en Ebretti zijn bijvoorbeeld voor een bedrag van rond de 1500 euro verkrijgbaar.

Hip
Unu laat zich voorstaan op een startup-achtige merkfilosofie. In een toelichting op de lancering op de Nederlandse markt zegt Unu: ‘Sinds 2015 is het hoofdkantoor van Unu gevestigd in Berlijn en maakt daar onderdeel uit van de “Factory Berlin”, een centrum voor startups, waarin ook bedrijven, zoals Twitter, Pinterest, SoundCloud en Freelectics zijn gevestigd. De jonge onderneming groeit continu en heeft inmiddels meer dan 40 medewerkers en bijna 50 Unu-pioniers in dienst.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie