De advertentie van De Belastingdienst werd onder meer 'zeer vooruitsrevend' genoemd, had een mooie foto, was in lijn met het gekozen campagnebeeld, had humor en was bewust gericht op vrouwen. Ook was er 'bewondering voor het veranderingsproces bij deze voorheen zo mannelijke overheidsdienst'.
De winnaar komt voort uit de maandelijks uitgereikte Zilveren Meetlat. Opzij redactrice Astrid Feiter en Weekbladpers-verkoopleider Menno Boot selecteerden vorig jaar elke maand een advertentie uit Opzij die werd onderscheiden met deze Zilveren Meetlat. Uit de elf winnaars koos een jury bestaande uit Marianne Bruin (Heineken), creatief/schrijver Machteld van der Gaag en hoofdredacteur Cisca Dresselhuys uiteindelijk de Gouden Meetlat. De Belastingdienst bleef over uit vier uitverkoren advertenties. De anderen waren ING Bank, PPGM en Zilveren Kruis Achmea.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!