Bavaria – uitdager in de Nederlandse biermarkt – kwam vorig jaar juni met een primeur; ijs op een stokje gemaakt van Radler-bier. Om precies te zijn, bestaat het ijsje voor meer dan 98 procent uit Radler bier, en het bevat 2 procent alcohol. Doordat een natuurlijke vezel aan het ijs is toegevoegd blijven de alcohol en het koolzuur in het ijsje behouden.
Limoncello
Dat de introductie een schot in de roos was, bleek vorig jaar augustus al toen het Radler ijs (eerst alleen nog verkrijgbaar op festivals) ook in de supermarkt werd gelanceerd. Dit jaar breidt Bavaria het aanbod uit met ‘Tube met een vleugje limoncello’ en een beker met Radler schepijs. Ook deze ijsjes zijn weer op basis van Bavaria Radler Lemon 2.0%.
Me-too van Lidl
In navolging van Bavaria kwam Lidl dit jaar mei ook met licht alcoholische ijsvarianten. De supermarkt baseerde de smaken op bekende cocktails zoals de Mojito, Cuba Libre en Piña colada.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!