Barbera Wolfensberger wordt directeur-generaal Cultuur en Media bij het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. De ministerraad heeft ingestemd met de voordracht op voorstel van minister Plasterk van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. De benoeming gaat in op 1 juli 2017.
Marketing en reclame
Wolfensberger, die in 2015 op de tweede plaats eindigde in de lijst 'Onmisbare 100' van Adformatie, bewandelde een zeer divers loopbaanpad in de marketingcommunicatiesector. Niet alleen werkte zij voor verschillende grote adverteerders, waaronder Hema, ook bekleedde ze verschillende functies bij reclamebureaus. Tot oktober 2015 was ze ceo bij FHV/BBDO.
Media
De laatste ruim anderhalf jaar was ze directeur marketing bij TMG. Haar functie bij het mediaconcern kwam eerder dit jaar te vervallen.
Zachte overgang
Toch is de stap naar de overheid voor Wolfensberger weer niet zo radicaal. Begin 2014 werd ze door het Ministerie van Economische Zaken benoemd tot boegbeeld topsector creatieve industrie.
Wolfensberger studeerde Communicatie aan de Hogeschool van Utrecht.
Procedure
De benoeming is tot stand gekomen via de procedure voor de topmanagementgroep van de Algemene Bestuursdienst.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!