Arbeidsbemiddelaar Studelta, dat zich richt op de jongste generatie werkzoekenden heet voortaan The New Crew. Het merk zegt meegegroeid te zijn met de doelgroep waarvoor het bemiddelt, waar het eerder de millennials waren is het nu Gen Z. And Now This is verantwoordelijk voor het nieuwe merk.
Tijd voor iets nieuws
Eva Geesing, ceo van The New Crew, zegt dat het tijd was voor iets nieuws. ‘Het oude merk vertelde vooral hoe onze wereld er 16 jaar geleden uitzag. Intussen is de organisatie veranderd en hebben we te maken met een nieuwe generatie die die arbeidsmarkt opkomt: generatie Z.'
Michelle de Schepper, marketing manager The New Crew voegt daar aan toe dat de oude naam verkeerde associaties opriep.
‘Doordat we Studelta heetten, werd aangenomen dat onze talenten studenten zijn, terwijl het om pas afgestudeerde starters gaat. Voorheen probeerden we met ons merk zowel opdrachtgevers als talenten aan te spreken, nu maken we heel bewust de keuze voor talenten die echt een verschil willen maken in wereld.’
Brenger van vernieuwing
Brand building agency And Now This laat weten dat tijdens het ontwikkelproces al snel duidelijk werd dat een nieuwe merkmissie niet voldoende zou zijn, maar dat een compleet nieuw merk ontwikkeld moest worden: van strategie en brand concept tot een nieuwe naam, visual identity en merkcommunicatie.
Jeroen de Korte, medeoprichter van And Now This, noemt de nieuwe naam een team, een familie. ‘Je staat er niet alleen voor, maar wordt begeleid zodat je op de juiste plek terecht komt en kunt floreren. Ook voor een werkgever is dit prettig, mensen blijven op die manier vaak veel langer.’
The New Crew stelt een onwrikbaar geloof te hebben in de kracht van jonge mensen. ‘Ze zijn de brenger van vernieuwing binnen organisaties. ‘Zonder vernieuwing geen vooruitgang.’ Dat is de brand purpose waarop we het nieuwe merk samen gebouwd hebben.’
Identiteit en mobile first
Paul Bakker, medeoprichter van And Now This, vertelt dat The New Crew nieuw elan in organisaties brengt. ‘Daarom is de identity en beeldtaal kleurrijk. Alles popt, knalt en valt op. Ook de oproep ‘Ungrey’ hoort hierbij. Word kleurrijker; geef een organisatie kleur.’
Volgens And Now This zijn meer updates doorgevoerd: zo communiceert The New Crew nu mobile-first en maakt als eerste in Nederland video-vacatures mogelijk die via TikTok, Instagram en vacaturesites verspreid worden. ‘Gen Z is altijd mobiel en kijkt video’s, veel video’s. Ook geven coaches via video’s trainingen over werk. Zoals hoe je bijvoorbeeld om kunt gaan met stress.’
Lees ook: Defensie wil meer herkenbaarheid creëren voor de rol van vrouwen binnen haar teams
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!