De streamingdienst moet de concurrentie aangaan met Spotify, Deezer en Tidal.
Bij de introductie maakt Apple handig gebruik van het merk Beats by Dre, door een nieuw internationaal radiostation - Beats 1 - te koppelen aan het koptelefoonmerk en Apple Music.
De campagne wordt begeleid door de titelsong van Apple Music en Beats 1, 'Freedom' van Pharrel Williams.
History of Sound
In de eerste video 'History of Sound' presenteert Apple Music zichzelf als de volgende stap in de evolutie van de muziekindustrie. De film neemt je mee vanaf 1888 langs de ontwikkeling van radio, vinyl en iPods naar de mogelijkheden van 2015.
Volgens AdWeek heeft Apple een opvallende knipoog verwerkt in de film, richting de downloadindustrie. Apple zou zichzelf daarmee op de borst willen kloppen, aangezien ze een succesvol verdienmodel hebben ontwikkeld waarmee ze muziekliefhebbers weglokken bij illegale downloads.
Naast de televisiecommercial, lanceerde Apple ook de online film Worldwide en een soort instructievideo waarin de mogelijkheden en nieuwe diensten van Apple Music worden gepresenteerd door Apple-creatief en Nine Inch Nails-zanger Trent Reznor en DJ Julie Adenuga.
Apple Music gaat vanaf 30 juni online en wordt de eerste drie maanden gratis. Daarna zou een abonnement bijna tien euro per maand moeten kosten. Voor gezinnen - maximaal zes personen - brengt Apple een speciaal abonnement op de markt van 14,99 euro per maand.
Credits
Bureau: TBWA/Media Arts Lab