Als je dat leest, dan wil je. Dan doe je de kicksen aan en ga je vol op de aanval. Want er zijn leuke jobs, maar je hebt ook overtreffende. Dit leek, je moet groot denken, Klus God.
Ik was dan ook blij toen een bevriende freelance account-dame mijn naam noemde als geschikte copywriter. Haar voorzet kopte ik in met: ”Addicted to Adidas, Advertising and Ajax style soccer playing. Makes me the Triple A copywriter for this job!”
Dan weet je: met zo’n reactie sta je met 1-0 voor. Nee, je hebt al gewonnen. Zo opportunistisch of arrogant moet je denken als Ajax-fan.
Dan begint het wachten. Spannend. Wanneer word je gebeld? Hoe laat vertrekt het vliegtuig? Hoe slalom je langs alle andere opdrachten? Nerveus kijk je op je LinkedIn app. De notificaties buitelen over elkaar heen. Het regent namen. Maar ook al 6 likes op je reactie. Dus sta je voor. De creatieve invalbeurt gaat zo beginnen!
Ik zag Klus God steeds dichterbij komen. Ik fantaseerde over een een-tweetje met Messi. Dat hij mijn gezin zou uitnodigen voor een weekendje Barcelona. Waarop ik besloot het weekje Griekenland deze meivakantie te annuleren ”omdat papa straks een heel grote verrassing heeft.”
Het aantal reacties neemt ondertussen epische proporties aan. Meer dan 80 copywriters zijn al getipt voor deze klus. En tijdens het tikken van dit stukje nummer 81. Zelfs art-directors worden naar voren geschoven. Maar vanuit het Adidas-kamp hoor je niks meer. En zo gaat het bijna altijd met dit soort oproepen. Want hoe dan?
Ik verwacht later deze week dan ook een nieuwe oproep van de producer: ’Amsterdam people, if you know any free talent-scout, then please let me know! Got a great project kicking of this week: checking out the portfolios and cv’s of 100+ copywriters. Cheers.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!