Overslaan en naar de inhoud gaan

Van Thillo: 'Blendle evolueert richting Topics en dat is verwarrend'

De Persgroep stapt niet uit Blendle, benadrukt de topman.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Christian van Thillo zegt dat in een interview met Adformatie.

Hij reageert hiermee op de stap van de Persgroep om geen hele edities meer op Blendle te zetten, alleen losse artikelen. Van Thillo benadrukt dat de Persgroep zeker niet uit Blendle stapt, zoals eerder NRC wel deed. ‘Ik heb ze hoog zitten. Ze verstaan de journalistiek, hebben fantastische techniek en gebruiksvriendelijkheid. Het issue is dat ze op een bepaald moment een beetje uitgever zijn gaan spelen. Wij vinden het een mooi distributieplatform voor de journalistiek, maar daar moet het ook stoppen. Blendle evolueerde richting Topics. Je wilt geen verwarring bij de consument scheppen.'

related partner content for mobile comes here

200.000 abonnees


De Persgroep begon januari vorig jaar met Topics, bedoeld als digitale aanvulling op een abonnement op een titel van de uitgever. Het nieuwe digitale platform geeft abonnees toegang tot meer dan 15.000 artikelen per week uit dertien Belgische en Nederlandse Persgroepkranten. Men noemt het zelf 'de Spotify voor de dagbladwereld’. 

Volgens Van Thillo heeft de Persgroep Topics rustig gebracht, maar zijn er toch al 200.000 abonnees. Pas komende maand gaat de uitgever echt vertellen aan potentiële nieuwe lezers dat ze Topics bij hun abonnement krijgen.



Volgens Van Thillo heeft de Persgroep Topics rustig gebracht, maar zijn er toch al 200.000 abonnees. Pas komende maand gaat de uitgever echt vertellen aan potentiële nieuwe lezers dat ze Topics bij hun abonnement krijgen.

Volgens Van Thillo heeft de Persgroep Topics rustig gebracht, maar zijn er toch al 200.000 abonnees. Pas komende maand gaat de uitgever echt vertellen aan potentiële nieuwe lezers dat ze Topics bij hun abonnement krijgen.

De komende tijd gaat de Persgroep meer investeren in Topics, zegt hij. 'Topics is een heel belangrijk product voor ons, dat vraagt aan de consument: vertel me wat jouw specifieke interesses zijn en ik geef je de goede content. Dat gaan we nog verder verdiepen. Topics is niet nog meer nieuws, maar extra op maat gesneden content. Dat valt enorm in de smaak.’

In Adformatie #07 een groot interview met Christian van Thillo.
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in