Overslaan en naar de inhoud gaan

Bavaria groeit autonoom en door overnames

De omzet van de Brabantse brouwer steeg met een kleine 15 procent.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Bavaria noteert in 2016 een recordomzet. Het ging van 531 miljoen in 2016 naar 610 miljoen vorig jaar. Het nettoresultaat groeide van 30 naar 33 miljoen. Bavaria produceerde in 2016 ruim zeven miljoen hectoliter bier in zes brouwerijen en is nu in meer dan 130 landen aanwezig.

related partner content for mobile comes here

In 2016 deed de brouwer ook een aantal forse investeringen. Dat resulteerde in een investeringstoename van 34 miljoen in 2015 naar 51 miljoen in 2016.

Innovaties
Naast de investeringen kwam Bavaria ook met een aantal productinnovaties. Zo introduceerde Bavaria als eerste grote Nederlandse brouwer glutenvrij bier onder de naam Bavaria Premium Pilsener Glutenvrij.

Marketingcommunicatie
Eind 2016 introduceerde Bavaria ook de nieuwe internationale merkcampagne ‘Welcome to the Family’. Na vijftien jaar nam Bavaria afscheid van de slogan ‘Zo, nu eerst een Bavaria’. De brouwer: ‘We communiceren nu vanuit de kracht van het familiebedrijf. Bier verbroedert en brengt mensen samen en deze universele boodschap dragen we eerst in Nederland uit en vervolgens in alle landen waar Bavaria actief is.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in