Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo gebruik je emoji in de marketingcampagne

Emoji-handleiding
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Tekst: Robert Heeg

related partner content for mobile comes here

1. Maak ze relevant

Zorg dat je emoji bij je doelgroep en het merk passen.

Een geslaagde actie is bijvoorbeeld de gebruikte emoji voor de . Net als de speciale emoji (zie beeld hierboven) als evenbeeldjes van de superheld in de film.

2. Kijk naar de influencers in je doelgroep

In hun posts en bio’s gebruiken influencers emoji. Dat is de ‘toon’ die bij hun publiek hoort.

3. Gebruik social intelligence-tools

Er zijn tools die de meest gebruikte emoji in doelgroepen identificeren.

4. Niet forceren

Niet zeker of emoji in je campagne passen? Gebruik ze dan niet.

5. Geen misverstanden

Laat geen enkele ruimte voor een verkeerde interpretatie van je iconen. Ze moeten direct duidelijk maken wat je bedoelt.

Lees ook: 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in