Albert Heijn komt met digitaal sparen en herhaalt actie met kristalglas

Glazenactie was in 2014 een groot succes én omstreden.

Albert Heijn

Klanten van Albert Heijn kunnen voortaan digitaal sparen. Geen losse zegels op een spaarkaart, maar digitaal in de AH app zodra een klant zijn persoonlijke bonuskaart scant in de winkel of een online bestelling plaatst.

De eerste digitale spaaractie is vandaag begonnen. Dertien weken lang kunnen klanten sparen voor glazen van kristalglas. De supermarktketen herhaalt daarmee een actie uit 2014, die volgens onderzoeker GfK toen de populairste van het jaar was. In nog geen drie maanden tijd spaarden meer dan 1 miljoen huishoudens bijna 4,5 miljoen glazen. 

Wel of geen kristal?

Ophef was er in 2014 overigens ook over de glazen, die volgens een aantal klanten van zulke matige kwaliteit waren dat ze volgens hen nooit van kristal konden zijn. Er werd daarop een klacht ingediend bij de Reclame Code Commissie. Die stelde de klanten in het gelijk: in de gebruikte term 'kristalglas' werd ten onrechte de indruk gewekt dat spaarders voor 'kristallen glazen' spaarden, terwijl het in werkelijkheid ging om kristalglazen glazen.

Zover laat AH het nu niet komen, zegt woordvoerder Ronald van der Aart. 'In 2014 ontstond verwarring over het soort glas, met name omdat we destijds spraken over kristalzegels. Dat willen we dit keer absoluut voorkomen. Onze glazen zijn net als toen van kristalglas en niet van wat men in de volksmond kristal noemt. In alle communicatie vermijden we daarom het woord kristal en met een * verwijzen we mensen naar een pagina met meer uitleg over ons glas.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie