Ze was ooit laatst zittend bestuurslid van IAA Dutch Chapter en nu de verbindende kracht van partners MWG, VIA, bvA & Adformatie, tijdens Koffiedik Kijken. Het populaire netwerk-event waar op ludieke wijze wordt vooruitgeblikt op het komende marcom-jaar.
Koffiedik Kijken, een evenement bedacht door het in 1981 opgerichte IAA, wordt tegenwoordig georganiseerd in samenwerking met brancheverenigingen bvA, MWG, VIA en mediapartner Adformatie. Dit jaar hield de Nederlandse tak van branchevereniging IAA op te bestaan. De vereniging veranderde haar naam in Koffiedik Kijken zodat het event kon voortbestaan. Na de afgelopen coronajaren zal op 12 januari 2023 het event weer traditiegetrouw in het Tropentheater te Amsterdam plaatsvinden. Voor Jeanne is dit de 12de editie die ze meemaakt. Wat betekent Koffiedik Kijken voor haar? En wat is haar drijfveer om zich na al die jaren nog altijd actief in te zetten voor dit mooie event? Reden genoeg om met haar een bakkie te doen.
Wat doe je precies voor Koffiedik Kijken?
Ik ben ooit bij IAA aangenomen om het ledenbestand en de administratie op orde te brengen. En in die hoedanigheid werd ik ook betrokken bij Koffiedik Kijken: op het geld letten. In de loop der jaren raakte ik steeds meer betrokken bij de organisatie. Zo zorg ik dat het project weer wordt opgestart, dat de verschillende partijen nadenken over de invulling van het programma, dat er sponsoren worden benaderd, ben ik de contactpersoon van de locatie en dergelijke. Eigenlijk ben ik steeds meer als projectmanager gaan werken.
Afgelopen 2 jaar kon Koffiedik Kijken niet fysiek plaatsvinden zoals vanouds in het KIT. Hoe was dat voor jou?
Het mooie is dat Koffiedik Kijken tijdens Corona wel heeft kunnen plaatsvinden. Zo werd er gewandeld en kon men terecht bij verschillende horecagelegenheden in het centrum van Amsterdam, waar via videoboodschappen de traditionele voorspellingen werden gepresenteerd. Weliswaar een andere vorm, maar deze Walk & Talk ‘s waren een fantastische oplossing en zijn beide jaren toch ook goed bezocht.
En daarnaast ben ik natuurlijk blij dat Koffiedik Kijken, hoewel in een andere vorm, toch doorgang kon vinden dankzij de inventiviteit van MWG, VIA, bvA en Adformatie! Daar ben ik hen erg dankbaar voor.
Is er 1 voorspeller of editie die je al die jaren is bij gebleven? En waarom?
Nee, die heb ik eerlijk gezegd niet. Ik heb geloof ik bij nog geen enkele editie in de zaal gezeten om te luisteren naar de presentaties. Ik ben altijd achter de schermen druk in de weer.
Wat is je de afgelopen jaren tijdens Koffiedik Kijken opgevallen?
Dat Koffiedik Kijken een fantastisch concept is en blijft! En dat, toen IAA Dutch Chapter op omvallen stond, Cees Polman, Talmon Kochheim, Henriette van Swinderen, Susanne van Nierop en Floris van Dam er ook in geloofden en wilden gaan samenwerken om Koffiedik Kijken in de lucht te houden.
Waar kijk je het meest naar uit tijdens deze editie op 12 januari?
Dat iedereen weer zonder fysieke afstand bij elkaar kan en mag zijn en hopelijk zijn/haar goede wensen voor het nieuwe jaar in vervulling ziet gaan.
Waarom moeten mensen volgens jou naar Koffiedik Kijken?
Omdat het een interessant, leuk en betaalbaar evenement is en een mooi moment om iedereen een goed 2023 te wensen!
Tot slot; Jeanne, hoe drink jij je koffie?
Niet. Drink alleen maar thee. Al bijna 35 jaar. Sorry!
Koffiedik Kijken is dé nieuwjaarsbijeenkomst van de media, marketing- en communicatiebranche en vindt plaats op 12 januari in het KIT, Amsterdam. Klik hier voor meer informatie en tickets.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!