Onmisbaar voor deze bloggers, journalisten, ondernemers e.d. is Facebook; 32,2% is bereid hiervoor te betalen. LinkedIn volgt kort hierop met 29,7%, Twitter eindigt de top-3 met 21,8%. Sneu voor MySpace, maar slechts 1,5% zou hier wat dollars voor neerleggen.
Als dezelfde mensen gevraagd wordt welke social media zij andere zakelijke gebruikers zouden aanbevelen om voor te betalen dan wordt de kopgroep geleid door…
...Twitter met 39,6%, gevolgd door LinkedIn met 21,3%. Facebook scoort hier slechts 15,3%, MySpace doet het met 2% iets minder slecht. De volledige resultaten zijn hier te lezen.
Aardig om te lezen dat de waarde die deze ‘leaders’ hechten aan deze social media verschilt van de waarde die zij deze media voor andere gebruikers toedichten, maar dat is geen verrassing in onderzoeksland. Interessanter zou ik het vinden om te lezen hoe Nederlandse marketeers (dus niet alleen bloggers, journalisten, ondernemers e.d.) hier tegenover staan. Dus, voor welke social media zou jij betalen en welke zou je anderen adviseren om voor te betalen?
Om zelf als eerste antwoord te geven op deze vraag: voor LinkedIn zou ik wel betalen en dit ook aanbevelen. Hoe ik over Twitter denk is bij velen wel bekend en ook Hyves moet naar mijn centen fluiten. Voor MySpace heb ik daarentegen ook wel wat geld over, maar dat komt omdat dit voor muzikanten een onmisbaar medium is geworden.
En jij?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!