Vice Media neemt Studio Pulse Films over

Met de overname vergroot Vice Media de programmeringsmogelijkheden op digitale, mobiele en lineaire kanalen.

Vice en werkten al eerder samen In 2012 brachten ze de bekroonde film Shut up and Play the Hits uit. In 2013 besloten beide partijen een partnership aan te gaan.

Pulse ontwikkelt, produceert, financiert en distribueert premium content (film, tv, branded entertainment, muziek) op allerlei platforms. Het sleepte  internationale prijzen in de wacht, zoals een Cannes leeuw, de Royal Television Society Award, Music Video Awards, de Grierson Award en een British Arrows Award. Ook viel het vijf jaar op rij in de prijzen bij het Sundance festvial.

Vice lanceerde onlangs het televisiekanaal Viceland in de VS en Canada. Later dit jaar zal Viceland ook te zien zijn in Engeland. De overname vergroot niet alleen de lineaire productiemogelijkheden van Vice, maar maakt het ook mogelijk om te putten uit het talentennetwerk van Pulse, het videoaanbod op digitale en mobiele kanalen te vergroten, en nieuwe mogelijkheden op het gebied van branded content te verkennen.

Pulse wordt internationaal gezien als marktleider in strategische partnerships met merken. De studio werd in 2005 opgericht en heeft content en commercials gemaakt voor onder meer Audi, Nike, American Airlines, Red Bull, Converse en Chanel, waarbij branded entertainment is geproduceerd met medewerkering van onder anderen Matt Damon en Serena Williams.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie