Vergelijk.nl begint test met 100% programmatic

Vergelijkingssite Vergelijk.nl, onderdeel van de Compare Group, gaat de volledige inventory programmatic aanbieden

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het gaat om een test die in augustus en september zal worden uitgevoerd, in eerste instantie in de telefonie categorie. Bij succes worden dit uitgebreid naar meer categorieën. Momenteel is er al een gedeelte van de Compare Group inventory beschikbaar gemaakt voor programmatic buying. Het aanbieden van de volledige inventory aan de huidige demand partners is echter compleet nieuw. Het voordeel voor de trading desks is dat de volledige inventory wordt aangeboden aan de DSP’s. Het gaat Yield Manager Jeremy Noya voornamelijk aan het aanbieden van de zogenoemde “first impressions”; iets wat in de huidige markt ontbreekt.

Noya: “Ons telefonie channel heeft een structurele vraag voor programmatic demand en een incidentele flow van pieken met guaranteed campagnes die ruim van tevoren gepland worden. Tegelijk zijn er structureel veel demand partners real-time op zoek naar consumenten met hoge koopintentie in de telefonie hoek. De betere DSP’s herkennen dit meteen en bieden naar waarde op deze impressies. We zien vaak dat een impressie real-time meer kan opbrengen dan een vooraf geplande campagne, terwijl we meer kwaliteit leveren aan al onze demand partners. De gehele inventory inclusief alle first impressions worden dan immers aangeboden. We kijken dus echt naar de markt.”

Door met een succesvol channel te beginnen, kiest  volgens eigen zeggen &;zeker niet voor de veilige route&;. Noya: &;We zijn immers aan onze stand verplicht om een goed vergelijk te doen. Een omzetdaling is een scenario wat zich af zou kunnen spelen” Binnen Compare Group wordt echter vertrouwd op de kwaliteit van de volledige inventory. Daarnaast wordt er ook met interesse gekeken of de DSP’s de beloftes voor adverteerders waar kunnen maken met deze move. Compare Group is voor zover bekend de eerste exploitant in Nederland die een dergelijke setup doet met behulp van de smart guaranteed technologie.

Sinds begin 2014 heeft Compare Group haar volledige exploitatie activiteiten in huis genomen. Programmatic trading is een van de proposities waarin het bedrijf zich wil ontwikkelen als service gerichte partner. Naast Vergelijk.nl omvat de groep Elcheapo.nl, Vergelijk.be, Comparer.be, Comparer.fr en Vertaa.fi.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie