V&D zet meer in op merken

Een nieuwe strategie moet de winkels weer winstgevend te maken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

(Update) V&D gaat meer op merken inzetten, online wordt belangrijker en de keten wil ook inspelen op verschillende klantgroepen. Een nieuw winkelconcept zal worden uitgerold, zo meldt Nu.nl.

Dit jaar voegt V&D meer dan 200 nieuwe merken toe aan het assortiment. Nieuwe merken die zijn toegevoegd zijn onder andere Replay, Cold Method, Fred Perry, JC Rags, Ichi, Fornarina, Pepe Jeans en Soaked in Luxury. Het kinderassortiment is uitgebreid met merken als Imps & Elfs en Levi’s. Ook het assortiment op de woonafdeling is uitgebreid. 

Het concern wil in 2015 weer winstgevend zijn, dat is de afgelopen jaren niet gelukt.

‘We focussen ons op inspiratie, experience en merken’, zegt ceo Jacob de Jonge tegen Nu.nl.

De vestiging in Leiden is als eerste aangepast.

De winkel in Leiden is volledig verbouwd en heeft een nieuw interieur. Met pop-up shops, entertainment en in-store events voegt V&D beleving toe aan de winkel. Ook zijn services toegevoegd. Zo is er in V&D Leiden bijvoorbeeld een nailbar, een blowdry bar, een stomerij, een charge bar voor mobiele telefoons, een schoenmaker en vermaakservice.

In de komende vijf jaar worden de andere winkels aangepakt aan de hand van drie formats (‘wereldburgers’, de ‘huiselijken’ en de ‘plichtsgetrouwen’, die zijn opgesteld aan de hand van klantsegmentatie.

Het is ook de bedoeling dat in de kelders van de grotere V&D-vestigingen supermarkten komen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie