De waardering is er niet minder om geworden in de markt voor de uitgevers van publiekstitels, terwijl ze het al een tijd moeilijk hebben op de advertentiemarkt. Bemoedigend is dat er zes in de top 10 staan, waarbij vooral Hearst opvalt. Dat is sinds de overname en integratie van G+J en de verhuizing (dit jaar) van de Amsterdamse binnenstad naar de Houthavens in feite aan een nieuw hoofdstuk begonnen.
Op de valreep - en dat is dus nog niet in dit Media Report 2019 terug te zien werd bekend dat DPG Media de magazinetitels van Sanoma Media Netherlands komend jaar gaat toevoegen (als het van de toezichthouders mag). Het betekent voor het Media Report dat DPG Media naast dagbladen en huis-aan-huisladen waarschijnlijk straks ook in deze top-10 komt met publiekstijdschriften (denk aan Libelle, Donald Duck, Viva en vtwonen).
De acquisitie betekent mogelijk een extra boost voor de printmarkt in 2020.
Winnaar Value Zipper
Value Zipper was de afgelopen drie jaar al een topper in deze categorie én een topper in de algemene lijst. In 2017 had de salesorganisatie al het beste Kerstrapport, vorig jaar kreeg het bedrijf een award als beste Printexploitant en dit jaar staat het dus overall bovenaan en wederom nummer 1 in Print.
Zie hier het commentaar van directeur/eigenaar Patrick van Hooy op het succes.
Print media – waardering alle respondenten
1 (1) Value Zipper - publiekstijdschriften 80,4
2 (4) DPG Media - dagbladen 57,4
3 (9) Hearst Netherlands - publiekstijdschriften 50,2
4 (-) Promille Media - huis-aan-huisbladen 47,0
5 (-) Mood for Magazines publiekstijdschriften 46,0
6 (2) FD Mediagroep- dagbladen 45,6
7 (-) Telegraaf Media Groep - publiekstijdschriften 43,9
8 (-) ANWB & Partners publiekstijdschriften 41,3
9 (-) Sanoma - publiekstijdschriften 40,1
10 (5) DPG Media - h-a-hbladen 38,0