Unilever naar huis met twee SponsorRingen

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Gisteravond was Unilever de winnaar met twee 2006.

Unilever won de Oeuvreprijs en ging ook naar huis met de SponsorRing Innovatie voor de OMO Buitenspeelbond, volgens de jury 'een opvallende en onderscheidende case die grote respons heeft gekregen in de samenleving en een enorme publiciteit heeft opgeleverd'.

Unilever was ook genomineerd in de categorie Sport, maar daar ging de prijs naar ABN Amro met de Volvo Ocean race. Volgens de jury 'dé sponsorcase van het jaar' en 'big, almost too big'.

De winnaar van de Oeuvreprijs werd overigens bepaald door de aanwezigen bij de uitreiking van de SponsorRingen en de deelnemers aan het dat eveneens gisteren werd gehouden. Naast Unilever was Randstad genomineerd voor de SponsorRingen Oeuvreprijs.

De categorie Sport was dit jaar vrij zwaar bezet omdat naast de zeilrace in 2006 ook het WK Voetbal en de Olympische Winterspelen plaatsvonden. Dus Nationale Nederlanden, Heineken en Unilever deden hier ook mee met redelijk succesvolle sponsorcases.

De eerste SponsorRing Low Budget ging naar Nieuwe Revu en de Nieuwe Revu's Nachttempel. In de categorie Cultuur en Entertainment ging de SponsorRing naar Brand Bier voor de sponsoring van het theaterfestival de Parade. In de categorie Kunst won Mexx voor de sponsoring van de tentoonstelling Fashion DNA in De Nieuwe Kerk en het Rijksmuseum.

SponsorRingen waren er ook voor Djoser in de categorie Maatschappij voor het partnership met Unicef en voor Ouwehands Dierenpark voor de sponsoring van het televisieprogramma ZOOP (Nickelodeon) in de categorie Media.

De SponsorRingen werden dit jaar voor de zevende keer uitgereikt en een groot aantal sponsorprofessionals was er dus bij in theater Festige in Buitenveldert.

Er was in de wandelgangen veel kritiek op de uitreiking. Kristina Bozilovic (foto), de dame die het prijzenfestival in goede banen moest leiden deed uiterst haar best (ik ken haar niet, maar iemand verzekerde me dat ze van een belspelletje is van de commerciele tv) en las braaf haar vragen voor, maar ze kreeg de zaal niet stil.

En dat betekende dat iedereen er gewoon doorheen zat te eten en te kletsen terwijl op het podium de cases besproken werden en de Ringen werden uitgereikt.

Voorzitter van de Stichting SponsorRingen Marcel Beerthuizen van TBWA hield de moed er in, maar het was niet fraai. 'Elkaar ontmoeten is belangrijk. Dit is toch het feestje van iedereen die meent belangrijk te zijn in dit wereldje.'

De prijsuitreiking werd daarmee een lastige onderbreking van het netwerken. De enige twee keren dat er nog enigszins aandacht was voor de mensen op het podium, was toen de Rabobank ('s lands grootste sponsor) en Unilever op het podium stonden. Zij vertegenwoordigen kapitaal en daar wilde men dan nog wel even naar luisteren.

De SponsorRingen jury stond onder voorzitterschap van Martijn Sanders: 'Het aanbod was heel erg divers. Iemand zei dat we voortdurend appels en peren moesten vergelijken. Ik denk dat het eerder appels en truffels waren.'

De andere juryleden zijn Alfred Levi (MM&MO), Ruurd Hielkema (Trendbox), Niek Jan van Damme (T-Mobile), Ronald Goes (Talpa TV) en Florien Vaessen (ABN AMRO).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie