TMG ziet aantal abonnees regionale dagbladen na lange tijd weer stijgen

Nieuwe strategie gericht op langdurige relaties met abonnees lijkt succesvol.

'Voor het eerst sinds vele jaren' stijgt het gezamenlijke aantal abonnees – print, digitale en combinatie abonnementen – van de regionale dagbladen van Telegraaf Media Groep. De teller stond een week geleden op 159.785 en dat zijn er 169 meer dan twaalf maanden geleden. 

De abonneestand van Noordhollands Dagblad groeit volgens TMG al twee maanden. Het is de grootste regionale titel van de uitgever met ruim 97.000 abonnees. Ook het Haarlems Dagblad/IJmuider Courant en Leidsch Dagblad staan op abonneewinst ten opzichte van januari 2018. Voor De Gooi en Eemlander verwacht TMG binnenkort hetzelfde.

Hoofdredacteur Hugo Schneider spreekt van een historisch moment. 'Hopelijk is het een keerpunt. Ik maak al jaren alleen maar oplagedalingen mee.'

Schneider denkt dat de stijging te danken is aan goed naar de lezers luisteren. 'Daardoor hebben we in 2018 onze kranten en nieuwssites kunnen verbeteren. Door dagelijks - online - te meten welke onderwerpen en thema’s onze abonnees het best lezen, kunnen we daar nog verdere stappen in zetten.'

Daarnaast is er een andere benadering van de abonneewerving. ‘We willen eerst en vooral het kwalitatief bereik van onze titels verhogen. De werving richt zich daarom op langdurige relaties met abonnees. We hebben afscheid genomen van proefabonnementen en zetten nu volledig in op meerjarige abonnementsvormen. De premium artikelen zijn alleen exclusief te lezen voor abonnees en dat heeft een positief effect op de toestroom van nieuwe abonnees.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie