De Telegraaf brengt vandaag een twaalf pagina’s tellende WK-bijlage uit, die biedt wat je ervan kan verwachten. Er is een verhaal over het Christelijk geloof van Oranje-voetballer Jurriën Timber, de favorieten voor de WK-winst worden op een rij gezet (geen Oranje!), arbiter Björn Kuipers komt aan het woord over collega Danny Makkelie die fluit in Qatar.
Daarnaast klinkt er de tegenwoordig gebruikelijke loftrompet over Louis van Gaal en ten slotte is er het commentaar van de vaak verguisde Telegraaf-sportchef Valentijn Driessen: ‘De sportieve vooruitzichten zijn zonnig. Maar hoe ver of hoe goed het Nederlands elftal het met bondscoach Louis van Gaal ook gaat presteren in Qatar; iedere prestatie zal de geschiedenis in gaan als een prestatie geleverd op een besmet WK in een besmet land.’
Geen zin in
Het lijkt wel of hij er geen zin in heeft, en Driessen is niet de enige. Ook commercieel wil het niet vlotten, de adverteerders hebben de WK-bijlage gemeden. Enkel de achterpagina van de bijlage biedt een advertentie, voor het Telegraaf Jaarboek 2022.
In de reguliere krant resteren nog vier pagina’s WK-nieuws, en daar vinden we ook slechts een halve-pagina-advertentie, van Gaspedaal, de gezamenlijke autosite van DPG en Mediahuis, het moederbedrijf van De Telegraaf.
De WK-specials voldoen daarmee volledig aan de verwachtingen voor reclame in de bijlagen, want die waren niet hooggespannen.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!