Afgelopen week stond een stuk in de Adformatie waarin Paul van Niekerk van SPOT. Trots meldt hij dat de Tv-reclamebestedingen voor 2005 toch weer gestegen zijn.
Op het eind van het artikel maakt hij echter een rare opmerking. Hij geeft aan dat er dan wel veel TVzenders zijn, maar dat andere media nog veel meer versnipering kennen. Ik citeer uit de Adformatie: "...en legt ook nog uit dat het hele verhaal over versnippering onzin is, want je hebt immers wel 945 tijdschrifttitels en 600.000 weblogs....". Een vergelijking die slaat als een tang op een varken, want die genoemde keuze voor adverteerders uit wel 600.000 weblogs is helemaal niet relevant voor adverteerders. 99,9% van de 600.000 weblogs zijn namelijk helemaal niet gemaakt om op te adverteren. Dat zijn gewoon "papa en mama weblogs", die niets met commercie te maken hebben.
Mijnheer Paul heeft de klok wel horen luiden, maar snapt duidelijk niet hoe interactieve media in elkaar zitten. Gelukkig staat er verder op in het artikel, "Soms moet ik ook om mezelf lachen". Dat maakt dan weer een hoop goed.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!