RTL neemt een meerderheidsbelang van 60 procent in Adfactor, dat gespecialiseerd is in digital content marketing (native advertising). Het bedrijf heeft een uitgebreid netwerk van influencers en contentmakers.
Adfactor blijft werken vanuit zijn kantoor in Den Haag. De samenwerking wordt per 1 oktober 2017 effectief.
Tweeledige salesstrategie
RTL is bezig het aandeel in de digitale reclamemarkt te vergroten. Ton Rozestraten, CCO RTL, licht toe: 'Onze salesstrategie is tweeledig. Enerzijds de autonome ontwikkeling van ons salesaanbod en anderzijds het verrijken ervan in partnership met sterke lokale spelers. Adfactor heeft een dijk van een reputatie in digital contentmarketing, met name native advertising, en een groot netwerk van kwalitatieve content creators en influencers. Door de samenwerking kunnen we ons bereik vergroten en creëren we nog meer kansen voor adverteerders.'
RTL kondigde eind juni ook een samenwerking aan met TMG voor de (programmatic) verkoop van online video-advertentieruimte.
Onlangs werd het belang in aanbiedingenplatform Reclamefolder.nl verkocht aan de Persgroep.
Synergie in thema's en influencers
Phileas Fox, directeur en oprichter Adfactor: 'De grote synergie in thema’s en influencers heeft ons bij elkaar gebracht. Met name op het gebied van video, met bijvoorbeeld RTL MCN, is RTL de perfecte partner voor verdere groei. Het gecombineerde bereik en de hieruit verkregen data bieden Adfactor in de nabije toekomst kansen voor innovatie van contentmarketing. RTL kan op zijn beurt gebruikmaken van ons portfolio, content en influencer marketing expertise.'
Adfactor is al negen jaar achter elkaar de beste online exploitant volgens het Adformatie Kerstrapport.
Beeld: RTL
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!