Robbert de Vreede is Vice President Marketing Foods bij Unilever Benelux. 31 oktober aanstaande is hij key note speaker op Het Grote Marketingcongres, in het Amsterdamse Concertgebouw.
De Vreede startte zijn carrière bij Unilever in 1999 als Brand Manager Robijn. Na enkele internationale functies maakte hij in 2012 de switch naar Unilever Duitsland als VP Home & Personal Care. In 2014 werd hij VP Marketing Unilever in Nigeria.
In het oktobernummer van Tijdschrift voor Marketing legde hij uit waarom Unilever sinds vorig jaar inzet op zero based budgeting: ‘In eerste instantie is de reactie binnen de marketingteams natuurlijk twijfelachtig, zo van: kan dit wel en is dit niet ferm snijden in het budget?’, geeft De Vreede toe. ‘Maar er komt ook een nieuwe energie vrij naarmate er mooie voorbeelden naar voren komen, waar teams fors geld besparen door zaken echt anders te doen en zo andere activiteiten groter te maken.’
Het hele artikel lees je hier (premium content).
Andere sprekers op Het Grote Marketingcongres zijn onder andere Dorkas Koenen (Rabobank), Ilse Kamps (Catawiki), Tim van der Wiel (GoSpooky) en Stephen Ward (Deloitte Digital). Er zijn nog enkele kaarten verkrijgbaar. Bekijk hier het programma en schrijf u in.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!