NMO Decision Makers Survey, het bereiksonderzoek in Nederland dat het mediagedrag van zakelijke beslissers in kaart brengt, heeft nieuwe titels toegevoegd voor het onderzoek van dit jaar. Het gaat om regionale dagbladen, FD Persoonlijk en Business Insider Nederland.
Bij de regionale dagbladen gaat het om achttien titels, zowel de papieren versies als de digitale replica’s. Bij FD Persoonlijk gaat het om digitale replica en bij ‘Business Insider Nederland’ om de app.
Mkb en grootzakelijke markt
NMO Decision Makers Surveyonderzoek levert bereikscijfers over alle mediumtypen en platformen waarop de belangrijkste mediamerken voor zakelijke beslissers actief zijn. Naast print en digitale replica’s van dagbladen en magazines gaat het om 21 websites, 13 apps, een radiozender en een tv-zender.
Voor NMO Decision Makers Survey ondervraagt Ipsos I&O elk jaar ruim 1.450 respondenten in Nederland. Naast de beslissers in het midden- en kleinbedrijf (mkb), zijn ook de beslissers in de grootzakelijke markt vertegenwoordigd. De totale populatie bestaat uit 967.000 beslissers.
De dataset van het onderzoek wordt een keer per jaar ter beschikking gesteld aan de deelnemende publishers en andere afnemers. Elke publicatie is gebaseerd op twee jaar data. De publicatie van 2024 bevat de gegevens van 2.906 decision makers.
Via de software tools van GfK Adware en Nielsen is het mogelijk om analyses te maken. Daarnaast is het mogelijk om meer informatie bij de deelnemende uitgevers en mediabedrijven te krijgen. Dat zijn DPG Media, Mediahuis, FD Mediagroep en Ad Alliance.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!