De radioreclamemarkt is in het derde kwartaal gegroeid met 2 miljoen euro, dat is een plus van 5 procent ten opzichte van een jaar eerder.
Voor het zesde kwartaal op rij ziet RAB (Radio Advies Bureau) dat adverteerders meer radioreclame inzetten.
Opmerkelijk is de grote groei van non-spot-reclame op de radio. Dat stijgt met 40 procent ten opzichte van vorig jaar en komt nu uit op 3,3 miljoen euro. In het vorige kwartaal besteedden de adverteerders ook al fors meer in branded content campagnes en was de groei 45 procent.
De spotreclameomzet stijgt met precies één miljoen euro naar 35,7 miljoen euro, een groei van 3 procent. De totale investering in radioreclame in het derde kwartaal van 2019 is 40 miljoen euro.
Volgens RAB laten ook de luisteraars radio groeien, zowel in bereik als in luistertijd. Bij de 20-34-jarigen stijgt de radioluistertijd per week zelfs 24 minuten naar 16 uren en 13 minuten per week. In de belangrijke commerciële doelgroep 25-54 jaar wordt er per week bijna 20 uur radio beluisterd in het derde kwartaal. In deze doelgroep stijgt de luistertijd dit jaar al drie kwartalen op rij.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!