Radio 538 blijft marktleider in de commerciële doelgroep 20-49, in de periode oktober/november 2019, zo blijkt uit de vandaag bekendgemaakte luistercijfers van NLO/GfK. De zender doet het iets minder dan in dezelfde periode vorig jaar (17,0, index 96), maar blijft ruim bovenaan.
Qmusic komt uit op 15,6 (index15,6), Radio 2 op 13,4 (index 108) en Radio 10 daalt voor het eerst sinds tijden in marktaandeel naar 10,3 procent (index 97).
Marc Adriani , directeur radio van Talpa Network, over de cijfers over 20 – 49 jaar: 'We kijken terug op een goed jaar en zijn tevreden met de resultaten tot nu toe. Dit zou volgens sommigen het jaar zijn van de afrekening van 538 en dat is gelukkig niet gebeurd. Sterker nog, de cijfers die vandaag verschenen bewijzen de kracht van de zender en daar zijn we trots op. Komend jaar zetten we bij Talpa Network nog steviger in op online radio, eigen content- en audioplatform Juke.'
10+
In 10+ is NPO Radio 2 - als opmaat naar de maanden van de Top 2000 - de nummer 1, met een flinke groei naar 12,7 procent (index 113). De marktleider van vorig jaar in dezelfde periode, Radio 538, staat nu tweede met een aandeel van 11,3 (index 99). Radio 10 komt uit op 9,8 (index 97), Qmusic blijft op 9,5 en Sky Radio op 8,5.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!