Waarom mensen merken volgen op Twitter
In een online poll werd aan respondenten van 15 jaar en ouder gevraagd om verschillende factoren te noemen die hen er toe brachten een bedrijf, merk of instantie te volgen op Twitter.
De belangrijkste reden, genoemd door 38 procent van de respondenten: op de hoogte blijven van nieuwe producten. 32 procent wil vooral ‘geinformeerd blijven over de activiteiten’
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta31 procent hoopt op kortingsbonnen via Twitter. 30 procent wil geïnformeerd worden over uitverkopen, en 28 procent is op zoek naar ‘freebies’, oftewel gratis samples en coupons.
Maar anderen vinden het gewoon leuk om een merk te volgen; 26 procent wordt volger ‘voor de lol, of voor de entertainment’. 20 procent hoopt zelfs op een vorm van interactie, zoals het delen van ideeën en geven van feedback.
En dan zijn er ook nog loyale klanten: 23 procent wordt volger ‘om aan anderen te laten zien dat ze een bedrijf of merk steunen’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid