Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom mensen merken volgen op Twitter

Waarom volgen mensen merken op Twitter? Het Amerikaanse bureau ExactTarget onderzocht hun motivaties.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In een online poll werd aan respondenten van 15 jaar en ouder gevraagd om verschillende factoren te noemen die hen er toe brachten een bedrijf, merk of instantie te volgen op Twitter.

related partner content for mobile comes here

De belangrijkste reden, genoemd door 38 procent van de respondenten: op de hoogte blijven van nieuwe producten. 32 procent wil vooral ‘geinformeerd blijven over de activiteiten’

31 procent hoopt op kortingsbonnen via Twitter. 30 procent wil geïnformeerd worden over uitverkopen, en 28 procent is op zoek naar ‘freebies’, oftewel gratis samples en coupons.

Maar anderen vinden het gewoon leuk om een merk te volgen; 26 procent wordt volger ‘voor de lol, of voor de entertainment’. 20 procent hoopt zelfs op een vorm van interactie, zoals het delen van ideeën en geven van feedback.

En dan zijn er ook nog loyale klanten: 23 procent wordt volger ‘om aan anderen te laten zien dat ze een bedrijf of merk steunen’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in