Overslaan en naar de inhoud gaan

Vrouwen prefereren gedrukt relatiemagazine

Het lezen van een gedrukt relatiemagazine heeft meer effect dan van een digitaal relatiemagazine. Dat blijkt uit onderzoek uitgevoerd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het onderzoek is gekeken naar de relatiebeleving, het bereik en aantal lezers (spin-off), de leestijd, lezer-blad binding en voorkeuren. Er blijkt een opvallend verschil in de mate van effectiviteit. Jos Schijns, programmamanager van het Cendris Research Center: ‘Het digitale relatiemagazine kent veel voordelen op het gebied van kosten, actualiteit, interactiviteit en meetbaarheid. Echter, het gedrukte relatiemagazine biedt een bepaalde meerwaarde ten opzichte van het digitale magazine. Vooral op het gebied van effectiviteit, vrij vertaald in het “raken en binden” van klanten, steekt het offline magazine boven het online magazine uit.’

related partner content for mobile comes here

Het digitale magazine wordt door slechts één op de vier respondenten geheel of gedeeltelijk gelezen, in tegenstelling tot het offline magazine, waar twee op de drie respondenten het magazine geheel of gedeeltelijk leest. Ook wordt het offline magazine in 47 procent van de gevallen door meerdere mensen in een huishouden gelezen. Bij het digitale magazine is dit slechts 20 procent. En het aantal leesminuten is hoger; 23 minuten tegenover 12 minuten voor het digitale magazine.

Uit het onderzoek blijkt dat de absolute meerderheid van de respondenten de gedrukte versie van het relatiemagazine prefereert, gevolgd door de combinatie van gedrukt en digitaal. Opvallend is dat vrouwen een voorkeur hebben voor een gedrukt relatiemagazine.

De grootste kracht lijkt uit te gaan van een combinatie van online en offline. Lezers van beide versies van het magazine zijn het meest tevreden, hebben het meeste vertrouwen, ervaren de sterkste binding en vertonen de grootste bereidheid de relatie met de aanbiedende partij voort te zetten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in