Vrouwen prefereren gedrukt relatiemagazine
In het onderzoek is gekeken naar de relatiebeleving, het bereik en aantal lezers (spin-off), de leestijd, lezer-blad binding en voorkeuren. Er blijkt een opvallend verschil in de mate van effectiviteit. Jos Schijns, programmamanager van het Cendris Research Center: ‘Het digitale relatiemagazine kent veel voordelen op het gebied van kosten, actualiteit, interactiviteit en meetbaarheid. Echter, het gedrukte relatiemagazine biedt een bepaalde meerwaarde ten opzichte van het digitale magazine. Vooral op het gebied van effectiviteit, vrij vertaald in het “raken en binden” van klanten, steekt het offline magazine boven het online magazine uit.’
Het digitale magazine wordt door slechts één op de vier respondenten geheel of gedeeltelijk gelezen, in tegenstelling tot het offline magazine, waar twee op de drie respondenten het magazine geheel of gedeeltelijk leest. Ook wordt het offline magazine in 47 procent van de gevallen door meerdere mensen in een huishouden gelezen. Bij het digitale magazine is dit slechts 20 procent. En het aantal leesminuten is hoger; 23 minuten tegenover 12 minuten voor het digitale magazine.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaUit het onderzoek blijkt dat de absolute meerderheid van de respondenten de gedrukte versie van het relatiemagazine prefereert, gevolgd door de combinatie van gedrukt en digitaal. Opvallend is dat vrouwen een voorkeur hebben voor een gedrukt relatiemagazine.
De grootste kracht lijkt uit te gaan van een combinatie van online en offline. Lezers van beide versies van het magazine zijn het meest tevreden, hebben het meeste vertrouwen, ervaren de sterkste binding en vertonen de grootste bereidheid de relatie met de aanbiedende partij voort te zetten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid