Overslaan en naar de inhoud gaan

Vliegende start voor hybride chat-app

De klantcontact-app van Casengo is na een testfase van twee maanden officieel van start gegaan. Het Nederlandse bedrijf meldt dat het al…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Casengo biedt alles-in-een klantcontactsoftware die e-mail en live chat samenbrengt. Sinds de open bètafase die twee maanden geleden aanving, hebben volgens oprichter Floris van der Veen ruim 20,000 klanten de contactservice via de Casengo-app ervaren.
Gebruikers rapporteerden volgens Casengo een flinke stijging van conversie en gaven aan gemiddeld drie keer sneller dan voorheen op klantenvragen te reageren. De meeste bedrijven die al van Casengo gebruikmaken zijn webshops en MKB’ers. Volgens Van der Veen is de goede start te danken aan hybrid messaging, de functionaliteit die het product onderscheidt van andere klantcontactsoftware. 'We doen méér dan alleen het aanbieden van een multichannel aanpak: Casengo maakt het bedrijven en hun klanten mogelijk om daadwerkelijk te switchen tussen e-mail en live chat. Niet meer eindeloos heen en weer mailen, maar snel ter zake komen met korte berichtjes, en klantverwachtingen overtreffen.'

related partner content for mobile comes here

Van der Veen richtte tien jaar geleden aanbieder voor multichannel klantcontactservice Livecom op. De oplossingen daarvan zijn vooral bedoeld voor grotere bedrijven, terwijl Casengo zich richt op het MKB. 'We hebben de ervaringen van Livecom verwerkt in een applicatie die voor deze markt toegankelijk en betaalbaar is. Alle communicatiemogelijkheden zitten in één box in de cloud van waaruit de ondernemer contact met zijn klanten kan onderhouden. Conversaties via e-mail, chat, sociale media en telefoon worden erin verzameld. De kosten voor gebruik zijn laag gehouden zodat ook kleinere webshops er gebruik van kunnen maken. Per bedrijf is de registratie van één persoon gratis.'

Met Casengo hoopt Van der Veen een groot deel van de bijna 40.000 webshops in Nederland te bereiken. 'De software die we beschikbaar hebben, vereenvoudigt de problemen die deze ondernemingen tegenkomen in hun klantencontact. Om hen daarvan te overtuigen gaan we de komende maanden een aantal cases overbrengen. Zoals die van Thuisbezorgd.nl. Dat bedrijf heeft onze applicatie getest en blijkt er klantenvragen drie keer sneller mee te kunnen afhandelen. Naast presentaties bij geïnteresseerden en op beurzen beginnen we binnenkort ook met adverteren om de markt te bereiken.'

Voor 2013 heeft Van de Veen het target voor Casengo op 1000 actieve gebruikers gesteld.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in