Vinden en binden van talent belangrijker dan vinden en binden van klanten
Uitzendgigant Adecco hield een studie
onder 5000 HR Professionals. Uit die studie kwam nogmaals naar voren hoe urgent de 'war for talent' wereldwijd is. Er is een structureel en stijgend tekort aan getalenteerde en geschoolde werknemers. De globale vraag stijgt, terwijl het aanbod daalt. En dat leidt op zijn beurt tot een groeiende concurrentiestrijd in de 'war for talent', aldus een toelichting bij het rapport.
De 'war for talent' zal wat betreft Adecco er voor zorgen dat HRmanagement één van de sterkste factoren voor de groei en productiviteit van een bedrijf wordt. Om aan die uitdaging te kunnen voldoen, zullen HR-specialisten moeten afstappen van het kortzichtig invullen van vacatures. Ze zullen moeten overschakelen naar een langetermijnplanning van de bedrijfsbehoefte op het gebied van talent.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaIn het rapport komt een term als 'internal marketing/branding' niet voor noch aandacht de mogelijke samenwerking tussen HR en marketing bij arbeidsmarktcommunicatie of employer branding. Blijkbaar ziet Adecco geen rol weggelegd voor marketeers in deze blijkbaar alles beslissende 'war for talent'. U wel?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid