Overslaan en naar de inhoud gaan

Vinden en binden van talent belangrijker dan vinden en binden van klanten

"In het verleden hing het succes van een bedrijf vooral af van het aantal klanten, in de toekomst zal het steeds meer afhangen van het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uitzendgigant hield een
onder 5000 HR Professionals. Uit die studie kwam nogmaals naar voren hoe urgent de 'war for talent' wereldwijd is. Er is een structureel en stijgend tekort aan getalenteerde en geschoolde werknemers. De globale vraag stijgt, terwijl het aanbod daalt. En dat leidt op zijn beurt tot een groeiende concurrentiestrijd in de 'war for talent', aldus een toelichting bij het rapport.

related partner content for mobile comes here

De 'war for talent' zal wat betreft Adecco er voor zorgen dat HRmanagement één van de sterkste factoren voor de groei en productiviteit van een bedrijf wordt. Om aan die uitdaging te kunnen voldoen, zullen HR-specialisten moeten afstappen van het kortzichtig invullen van vacatures. Ze zullen moeten overschakelen naar een langetermijnplanning van de bedrijfsbehoefte op het gebied van talent.

In het rapport komt een term als 'internal marketing/branding' niet voor noch aandacht de mogelijke samenwerking tussen HR en marketing bij arbeidsmarktcommunicatie of employer branding. Blijkbaar ziet Adecco geen rol weggelegd voor marketeers in deze blijkbaar alles beslissende 'war for talent'. U wel?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in