Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever wordt steeds meer een personal care-bedrijf

De focus op food wordt minder.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ceo Paul Polman gaf vorige week na de presentatie van de halfjaarcijfers aan dat het bedrijf veel mogelijkheden ziet op het gebied van personal care.

related partner content for mobile comes here

Unilever kocht eerder dit jaar al vier grote personal care-merken (Murad, Dermalogica, Kate Somerville and REN) en Polman zegt dat deze divisie moet groeien tot een éémiljardbusiness. Nu is het aandeel van de prestige personal care in het bedrijf goed voor 400 miljoen dollar. Mogelijk zal het nog meer merken kopen, maar de groei moet voor het bedrijf vooral zitten in R&D en meer consumenteninzichten.

Op één na de grootste

Polman: ‘We zullen een grote speler in het prestige segment worden. Onze personal care-divisie is na L&;Oréal de grootste in de wereld, en we zijn van plan te blijven groeien.’

Premium persoonlijke verzorging is op dit moment goed voor 37 procent van Unilevers business, maar gaat volgens Polman richting de 50 procent.

Meer omzet

Unilver zet meer in op innovatie en volgens Polman heeft dat geresulteerd in 20 procent meer omzet dan in 2013.

Het aantal projecten dat gebruikt maakt van nieuwe technologie is met 10 gegroeid tot 45 procent, maar Unilever wil op zo’n 75 procent uitkomen.

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in