Overslaan en naar de inhoud gaan

Top of flop: social media en search krijgen meer budget

Het VEA-Top of Flop onderzoek 2010, waarin reclamemakend en adverterend Nederland aangeeft aan welke media men in 2010 tijd en geld gaat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op 18 februari worden de resultaten gepresenteerd en bediscussieerd in club Panama te Amsterdam. Vooruitlopend op deze sessie alvast een paar opvallende tussentijdse resultaten:

related partner content for mobile comes here
  • Op dit moment denkt bijna 80 procent van de respondenten in 2010 meer tijd en geld te gaan investeren in online advertising. Deze groei zou dan vooral ten koste gaan van TV, radio, telemarketing en print.
  • Binnen de categorie online advertising lijkt ‘social media’ vooralsnog de grootste stijger te zijn, op de voet gevolgd door search engine advertising.
  • Saillant detail is dat Facebook naar verhouding meer lijkt te gaan profiteren van deze stijging dan Hyves.
  • E-mail marketing lijkt het plafond een beetje bereikt te hebben en banners zijn alweer op hun retour. Althans, dat verwacht reclamemakend en adverterend Nederland.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in