Overslaan en naar de inhoud gaan

Online advertentiebestedingen toch omhoog

Onderzoeksbureau Magna (onderdeel van Interpublic) denkt dat online advertising in 2010 een beter jaar gaat krijgen dan eerst gedacht.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eerst werd voorspeld dat de Amerikaanse advertentie-inkomsten dit jaar zouden zakken met 1,3 procent. Maar het Amerikaanse bureau dat het percentage niet meer zal dalen dan 0,1 procent.Andere voorspellingen zijn:

related partner content for mobile comes here
  • Direct online advertising stijgt met 12,2 procent
  • Nationale online advertentiebestedingen groeien met 4 procent
  • Lokaal georienteerde advertentiebestedingen groeien met 3,7 procent

De online advertentiebestedingen zullen volgens Magna uitkomen op 161 miljard dit jaar, en dat is exclusief de extra inkomsten uit de Olympische Spelen en de lokale verkiezingen. Als je die toch meetelt, zal de groei uitkomen op 1,4 procent.

Het eerste kwartaal van 2010 zal dan ook het laatste kwartaal zijn dat de cijfers zakken, aldus Magna.

Bron: Marketingcharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in