Online advertentiebestedingen toch omhoog
Onderzoeksbureau Magna (onderdeel van Interpublic) denkt dat online advertising in 2010 een beter jaar gaat krijgen dan eerst gedacht.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Eerst werd voorspeld dat de Amerikaanse advertentie-inkomsten dit jaar zouden zakken met 1,3 procent. Maar het Amerikaanse bureau denkt nu dat het percentage niet meer zal dalen dan 0,1 procent.Andere voorspellingen zijn:
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
- Direct online advertising stijgt met 12,2 procent
- Nationale online advertentiebestedingen groeien met 4 procent
- Lokaal georienteerde advertentiebestedingen groeien met 3,7 procent
De online advertentiebestedingen zullen volgens Magna uitkomen op 161 miljard dit jaar, en dat is exclusief de extra inkomsten uit de Olympische Spelen en de lokale verkiezingen. Als je die toch meetelt, zal de groei uitkomen op 1,4 procent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet eerste kwartaal van 2010 zal dan ook het laatste kwartaal zijn dat de cijfers zakken, aldus Magna.
Bron: Marketingcharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid