Overslaan en naar de inhoud gaan

Marktaandeel Albert Heijn gestegen

Marktleider Albert Heijn bouwde zijn marktaandeel in 2009 verder uit.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Supermarktketen Albert Heijn groeide van een marktaandeel van 31,3 procent in 2008 tot een marktaandeel van 32,8 procent in 2009. De stijging is voor een belangrijk deel toe te schrijven aan de overname van tientallen C1000-winkels. C1000 moest dan ook 1,5 procent marktaandeel inleveren en kwam in 2009 uit op 11,7 procent. Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeker Nielsen die maandag zijn gepubliceerd.

related partner content for mobile comes here

Opvallend is dat discounter Aldi het afgelopen jaar niet wist te profiteren van de economische recessie. Lidl wist dat juist wel te doen. Een verklaring voor het feit dat Aldi van 8,5 procent naar 8,3 procent ging, zoekt een woordvoerder van Nielsen in het vast blijven houden van de combinatie lage prijs, beperkt assortiment en veel non-food. Lidl, dat meer dan Aldi een kwaliteitspropositie biedt, steeg van 4,8 procent naar 5,4 procent.

De Super de Boer-winkels hadden het afgelopen jaar nog een marktaandeel van 6,5 procent, iets minder dan de 6,8 procent van een jaar eerder. Jumbo nam Super de Boer afgelopen jaar over. Jumbo had het afgelopen jaar 4,9 procent van de markt in handen. De nieuwe inkoopcombinatie van C1000 en Jumbo, Bijeen, zou volgens Nielsen het afgelopen jaar een marktaandeel van 23,1 procent hebben gehad.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in