Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek: Agis maakt beste zorgcommercial

Onderzoeksbureau MarketResponse onderzocht voor Tijdschrift voor Marketing het effect van de najaarscommercials van vier grote…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zorgverzekeraars adverteren traditioneel vooral in het vierde kwartaal: voor consumenten de periode om hun verzekering te heroverwegen, en eventueel te switchen. Vorig jaar switchte slechts een enkeling daadwerkelijk; de communicatie richt zich dus vooral op klantbehoud.

related partner content for mobile comes here

Welke zorgverzekeraar ontwikkelde hiervoor de beste commercial?.

Marketresponse beoordeelde de commercials op attentiewaarde en de mate waarin de uitingen in staat zijn om de merkbinding te versterken. Voor boodschap en branding is gedetailleerder inzicht in doelstellingen en strategieën nodig.

De winnaar: Agis. Deze commercial heeft volgens het onderzoeksbureau de beste attentiewaarde en is het best in staat tot merkbinding. Zowel onder haar eigen klanten als onder klanten van andere verzekeringsmaatschappijen.

Ruim de helft van de consumenten zal aandacht hebben voor de spot van Agis, bij ruim tweederde is sprake van merkbinding. En bij ongeveer van de helft van de consumenten is van beide sprake.Menzis weet bij minder dan 40 procent van de consumenten zowel attentie als merkbinding te bewerkstelligen. Bij Ohra en FBTO ligt dit percentage rond de 30 procent.

De humor in de spot van Agis werkt, aldus de onderzoekers. Daarnaast kunnen consumenten zich goed verplaatsen in door Agis geschetste situatie. ‘Agis laat consumenten zien dat het bedrijf ze begrijpt, en dat wordt gewaardeerd. De meeste maatschappijen slagen er wel in om interessant nieuws te brengen. Agis geeft consumenten echter het beste gevoel daarbij.’

Het hele artikel is terug te vinden in het februarinummer van Tijdschrift voor Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in