Nederlandse tv-clutter hoger dan Europees gemiddelde
Vorig jaar werd een gemiddelde kijker blootgesteld aan 380 tv-commercials per week (54 per dag), in 2008 waren dat er 379. Dat blijkt uit het jaarlijkse TV-Clutterreport van Initiative.
Gedurende de acht jaar dat Initiative het fenomeen meet, is het clutterniveau in Nederland toegenomen met maar liefst 82 pct, maar voor het eerst sinds de start van de rapportage is de clutter hier in 2009 niet gegroeid. Doordat de markt wereldwijd echter daalt, stijgt Nederland naar de achtste plek in Europa, met een clutterniveau dat hoger is dan het Europees gemiddelde (364 commercials per week).
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaWaar vorig jaar in Noord-Europa de clutter nog toenam met 1,6 pct, was in 2009 een daling van 1,4 pct te zien (naar 359 commercials per week).
Meer is vandaag te lezen in Adformatie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid