Overslaan en naar de inhoud gaan

Te jong voor de film, maar ‘oud’ genoeg om te trouwen

Plan België is een campagne gestart om kindhuwelijken tegen te gaan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Plan België wil de Vlaamse publieke opinie en de ontwikkelingsgemeenschap ‘’ en bewust maken van het feit dat er elk jaar miljoenen meisjes wereldwijd worden uitgehuwelijkt terwijl ze daar noch lichamelijk noch psychologisch klaar voor zijn. 

related partner content for mobile comes here

Plan België: ‘Tal van studies bewijzen dat kindhuwelijken een enorme impact hebben op het individu en de maatschappij. Toch bleef de internationale ontwikkelingssamenwerking decennialang zwijgen over dit probleem. Het spreekt voor zich dat dit fenomeen een fundamentele schending van de mensenrechten is en een vorm van gendergeweld.’

Door middel van een prime time commercial op tv, in de Belgische bioscopen en via pre-roll op YouTube wil de organisaties zoveel mogelijk mensen bereiken.

Het idee: net voor de film begint (op tv of in de bios) is er een leeftijdswaarschuwing ‘deze film is geschikt voor kinderen vanaf 12 jaar.’

Na zo’n  leeftijdswaarschuwing komt een meisje uit één van de problematische landen vertellen dat ze ‘te jong is om naar deze film te kijken, maar wel oud genoeg is te trouwen.’

Op deze manier wil Plan België mensen bewust maken van deze kwestie en het gesprek hierover stimuleren en hen aanzetten om een ‘Planouder’ te worden. ‘Want hoe meer Plan Ouder, hoe meer meisjes naar school kunnen in plaats van als kind te huwen’, aldus Plan België.

De drie filmpjes (Midden-Amerika, Afrika, Azië):

Het mediaplan is ontwikkeld door mediabureau Initiative, creatief bureau Duval Guillaume heeft de campagne gemaakt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in