Overslaan en naar de inhoud gaan

Sponsor verbaasd over gemakzucht internationals

Oranje-sponsor Nationale-Nederlanden vindt dat de spelers wel eens wat zuiniger met de goede naam van het Nederlands Elftal mogen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zoals velen verbaast de sponsor zich over gemak en slordigheid waarmee de nationale voetbalelite haar goodwill te grabbel gooit, schrijft de Volkskrant. De opwinding en verontwaardiging bij het publiek zijn de sponsor van het Nederlands voetbalelftal ook niet ontgaan, maar van verontrusting is bij het verzekeringsconcern volgens manager sponsoring Frits Suèr geen sprake. Verbazing ventileert hij wel: 'De heetste discussies hebben ook bij ons plaats in de lift. Op directieniveau vinden we dat we ons pas in 2005 moeten uitspreken over de vraag of we het tot eind 2006 lopende contract willen verlengen', zegt Suèr. Hij wil daarmee niet voorbijgaan aan het publieke ongenoegen dat de spelers de afgelopen maanden hebben opgeroepen.
Na het missen van het laatste WK riep Nationale-Nederlanden in tv-commercials 'De volgende keer zijn we er gewoon weer bij'. Dat is nog allerminst zeker, omdat Oranje zich nu via de achterdeur voor het EK moet zien te plaatsen. Suèr: 'Met de laatste slogan hebben we ook onze bedrijfsfilosofie willen onderstrepen. Het kan een keer tegenzitten, maar wij blijven achter jullie staan. Bovendien wilden we tegengas geven aan de sfeer van gelatenheid die Oranje toen ook al omringde. Zo is het ook nu.’

related partner content for mobile comes here

'Wij merken nu natuurlijk ook dat het imago van het Nederlands elftal stevig ter discussie staat. Dat zouden we graag anders zien. Een van onze doelstellingen is dat we bekend willen zijn als dé voetbalsponsor en als dé Oranje-sponsor.’ Het scherm waarachter de spelers zich geregeld verschansen moet weg, vindt Suèr. 'Internationals moeten hun toegankelijkheid vergroten en er net als wij van overtuigd zijn dat niet de waan van de dag de houding kan bepalen’, aldus Suèr in de Volkskrant.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in