Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanoma ziet mobile advertising sterk groeien

De mobiele markt ontwikkelde zich in 2012 razendsnel voor Sanoma Media. De uitgever zag de omzet uit mobile advertising met liefst 265%…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit Sanoma's mobiele jaaroverzicht 2012. Victor Beerthuis, manager innovatie & mobile advertising, schrijft de groei voor een deel toe aan de introductie van nieuwe mobiele proposities. 'Daarnaast hebben we hard gewerkt aan het creëren van channels waarmee het eenvoudig wordt specifieke doelgroepen ook met mobiel te bereiken. Sommige adverteerders maakten dan ook in 2012 voor het eerst echt de stap naar mobile, anderen voegden mobiel als vast onderdeel aan hun mediamix toe. We zagen daardoor onze omzet op mobile advertising met maar liefst 265% stijgen.'

related partner content for mobile comes here

Welke omzet er inmiddels wordt gerealiseerd, maakt Sanoma niet bekend. Maar dit ligt zo goed als zeker nog een flink eind achter op de inkomsten uit online advertising.

2012 was wel het jaar dat het aantal pageviews op mobiel het webduidelijk is voorbij gestreefd. Zo is inmiddels al ruim 65% van de pageviews van Nu.nl afkomstig van de mobiele telefoon. Ook Hockey.nl, WTF.nl, Grazia en Styletoday ontvangen een belangrijk deel van het bezoek op mobiel.

Bekijk de volledige infographic via.

Waar in 2011 nog duidelijk iPhone de overhand had,p is die voorsprong in 2012 nagenoeg ingeleverd ten faveure van Android. Er is nog wel een verschil in het gebruiksgedrag op de verschillende platformen. De iPhone gebruiker downloadt meer apps, terwijl de Android gebruiker minder downloadt maar de apps actiever gebruikt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in