Sanoma ziet mobile advertising sterk groeien
Dit blijkt uit Sanoma's mobiele jaaroverzicht 2012. Victor Beerthuis, manager innovatie & mobile advertising, schrijft de groei voor een deel toe aan de introductie van nieuwe mobiele proposities. 'Daarnaast hebben we hard gewerkt aan het creëren van channels waarmee het eenvoudig wordt specifieke doelgroepen ook met mobiel te bereiken. Sommige adverteerders maakten dan ook in 2012 voor het eerst echt de stap naar mobile, anderen voegden mobiel als vast onderdeel aan hun mediamix toe. We zagen daardoor onze omzet op mobile advertising met maar liefst 265% stijgen.'
Welke omzet er inmiddels wordt gerealiseerd, maakt Sanoma niet bekend. Maar dit ligt zo goed als zeker nog een flink eind achter op de inkomsten uit online advertising.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta2012 was wel het jaar dat het aantal pageviews op mobiel het webduidelijk is voorbij gestreefd. Zo is inmiddels al ruim 65% van de pageviews van Nu.nl afkomstig van de mobiele telefoon. Ook Hockey.nl, WTF.nl, Grazia en Styletoday ontvangen een belangrijk deel van het bezoek op mobiel.
Bekijk de volledige infographic via deze link.
Waar in 2011 nog duidelijk iPhone de overhand had,p is die voorsprong in 2012 nagenoeg ingeleverd ten faveure van Android. Er is nog wel een verschil in het gebruiksgedrag op de verschillende platformen. De iPhone gebruiker downloadt meer apps, terwijl de Android gebruiker minder downloadt maar de apps actiever gebruikt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid