Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanoma d-day-draaiboek

Sanoma heeft de moeilijke dag die het donderdag heeft, strak geregisseerd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eerder werd bekend dat functionarissen vanaf uitgeversniveau een geheimhoudingsverklaring hebben moeten ondertekenen. Zij worden woensdagavond om tien uur Nederlandse tijd (in Finland is het een uur later) ingelicht over de maatregelen die morgen breed bekend worden gemaakt.

related partner content for mobile comes here

Morgenochtend om 7:45 uur sharp beklimt Henk Scheenstra, coo print bij Sanoma, de ‘kist’. Hij heeft drie kwartier de tijd om uit de doeken te doen wat Sanoma en haar medewerkers boven het hoofd hangt.

Daarna vervoegen redactieleden zich naar hun eigen redactie, alwaar zij worden toegesproken door hun eigen uitgever.

De dag die binnen en buiten Sanoma de connotatie ‘’ met zich meedraagt, zal voor velen een zware en emotionele dag worden. ‘Ook voor mensen die de dans ontspringen’, zegt iemand bij Sanoma, ‘want je kent altijd mensen die het bedrijf wél moeten verlaten.’

Tot nu toe wordt aangenomen dat er misschien wel 400 banen (van de 1600) zullen sneuvelen en dat de helft van de 59 printtitels elders ondergebracht zullen worden.

Vandaag meldt Emerce dat het de mannen- en glossy titels zijn die in de etalage komen te staan. De digitale activiteiten zouden vanuit Finland aangestuurd gaan worden.

Een Sanoma-medewerker: ‘De onzekerheid is heel vervelend. Ik zou willen dat het nu al donderdagochtend half negen was, dan wisten we waar we aan toe waren.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in