Samsung scoort met design


Samsung was vijf jaar geleden nog een suf, grijs merk. Maar de laatste jaren zit het stevig in de lift. Samsung is niet alleen actief in consumentenproducten, maar ook in halfgeleiders, platte beeldschermen, mobieltjes et cetera. Opmerkelijk is het trendy design van steeds meer Samsung-producten. Afgelopen jaar won het concern vijf designprijzen in de Industrial Design Excellence Awards, meer dan welk Europees of Amerikaans bedrijf dan ook. De designafdeling van Samsung neemt een zeer belangrijke plaats in binnen de organisatie: zo kunnen designers met hun creatieve ideeën rechtstreeks terecht bij hun topmanagers, waardoor Samsung veel sneller en gerichter beslissingen kan nemen. Het bedrijf stuurt zijn designers ook regelmatig naar de meest vooraanstaande designopleidingen, zodat ze goed bij de tijd blijven. En de Samsung-techneuten passen zich aan aan gemaakte designs, en niet andersom. Het bedrijf heeft eigen designcenters, in San Francisco, Los Angeles, Londen, Tokyo en Shanghai.
Bron: Business Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid