Het charme-offensief van General Electric


Het bedrijf staat bekend om de hoge kwaliteit van zijn managers en zijn innovatiekracht. Maar in een onderzoek naar het maatschappelijk gedrag van ondernemingen vond deze gigant zich terug op een bescheiden plaats 72. Dat stak. Daarom komt topman Jack Immelt nu met een charme-offensief om de wereld en, niet in de laatste plaats, zijn medewerkers te vertellen dat GE bepaalde waarden hoog in zijn vaandel heeft staan. Het conglomeraat wil zich gaan gedragen als ‘good corporate citizen’, en de mensenrechten en het milieu nadrukkelijk respecteren. En het gaat zakenpartners beoordelen op hun normen en waarden.
GE heeft daarnaast allerlei filantropische projecten opgezet, zoals de financiering van gezondheidszorg in Ghana. En waar het gaat om energiebronnen, hanteert GE nu een strategie om bedrijven op te kopen en verder uit te bouwen. Zo is het, door overnames, nu actief in zonne- en windenergie, en waterzuivering.
Bron: Fortune
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid