Overslaan en naar de inhoud gaan

Het charme-offensief van General Electric

General Electric is een fameuze winstmachine, maar op gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen scoort het wereldconcern maar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bedrijf staat bekend om de hoge kwaliteit van zijn managers en zijn innovatiekracht. Maar in een onderzoek naar het maatschappelijk gedrag van ondernemingen vond deze gigant zich terug op een bescheiden plaats 72. Dat stak. Daarom komt topman Jack Immelt nu met een charme-offensief om de wereld en, niet in de laatste plaats, zijn medewerkers te vertellen dat GE bepaalde waarden hoog in zijn vaandel heeft staan. Het conglomeraat wil zich gaan gedragen als ‘good corporate citizen’, en de mensenrechten en het milieu nadrukkelijk respecteren. En het gaat zakenpartners beoordelen op hun normen en waarden.
GE heeft daarnaast allerlei filantropische projecten opgezet, zoals de financiering van gezondheidszorg in Ghana. En waar het gaat om energiebronnen, hanteert GE nu een strategie om bedrijven op te kopen en verder uit te bouwen. Zo is het, door overnames, nu actief in zonne- en windenergie, en waterzuivering.

related partner content for mobile comes here

Bron: Fortune

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in