Online koper vaker tevreden


In oktober 2003 was 48 procent van de online kopers nog uitermate tevreden, een jaar later was dit percentage gestegen tot 56. De omschrijving ‘waar voor uw geld’ steeg zelfs van 15 naar 53 procent in dezelfde periode.
Volgens het onderzoek blijft de catalogus nog het beste middel om gebruikers naar een koopsite te brengen. Niet minder dan 88 procent van de respondenten zegt heel waarschijnlijk de website te bezoeken na het ontvangen van de catalogus, terwijl een e-mail boodschap 83 procent aanzet om naar de site te gaan. Opmerkelijk is ook dat 46 procent van de kopers de gedrukte versie van de catalogus bij de hand hadden tijdens het online kopen. Toch neemt dit percentage af, vorig jaar nam nog 59 procent de catalogus erbij tijdens het websitebezoek.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEr was echter wel een significant verschil tussen de verwachtingen van gebruikers omtrent de ‘unieke’ artikelen die ze in de catalogus vonden en deze die ze online aantroffen. Het aantal ‘verlaten winkelkarretjes’ blijft aanzienlijk (heel wat kopers onderbreken het online koopproces alvorens langs de kassa te passeren) maar toch is niet alles verloren, aldus de Millard Group. 42 procent van diegenen die een site verlaten nadat ze een artikel in hun elektronisch winkelkarretje hebben geladen komen achteraf terug om het alsnog te kopen en 9 procent kocht een ‘achtergelaten artikel’ vooralsnog uit de catalogus via de telefoon.
Bron: 6minutes
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid