Overslaan en naar de inhoud gaan

Online koper vaker tevreden

Online kopers zijn steeds vaker tevreden over het proces van online aankoop, zo blijkt uit een studie van de Millard Group. De catagolus…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In oktober 2003 was 48 procent van de online kopers nog uitermate tevreden, een jaar later was dit percentage gestegen tot 56. De omschrijving ‘waar voor uw geld’ steeg zelfs van 15 naar 53 procent in dezelfde periode.

related partner content for mobile comes here

Volgens het onderzoek blijft de catalogus nog het beste middel om gebruikers naar een koopsite te brengen. Niet minder dan 88 procent van de respondenten zegt heel waarschijnlijk de website te bezoeken na het ontvangen van de catalogus, terwijl een e-mail boodschap 83 procent aanzet om naar de site te gaan. Opmerkelijk is ook dat 46 procent van de kopers de gedrukte versie van de catalogus bij de hand hadden tijdens het online kopen. Toch neemt dit percentage af, vorig jaar nam nog 59 procent de catalogus erbij tijdens het websitebezoek.

Er was echter wel een significant verschil tussen de verwachtingen van gebruikers omtrent de ‘unieke’ artikelen die ze in de catalogus vonden en deze die ze online aantroffen. Het aantal ‘verlaten winkelkarretjes’ blijft aanzienlijk (heel wat kopers onderbreken het online koopproces alvorens langs de kassa te passeren) maar toch is niet alles verloren, aldus de Millard Group. 42 procent van diegenen die een site verlaten nadat ze een artikel in hun elektronisch winkelkarretje hebben geladen komen achteraf terug om het alsnog te kopen en 9 procent kocht een ‘achtergelaten artikel’ vooralsnog uit de catalogus via de telefoon.

Bron: 6minutes

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in