Reebok leert Adidas marketing


Een verrassing was het zeker, de grootste overname ooit in de geschiedenis van de sportindustrie. Rivalen Nike en Puma reageerden stomverbaasd, toen ze hoorden dat de nummer twee, Adidas, de nummer 3 ging overnemen. De kersverse partners willen Nike van de troon stoten. En bij Adidas zijn ze altijd blij als ze de oude rivaal Puma kunnen pesten.
Adidas is vooral sterk in Europa en het Aziatische continent; Reebok is sterk in ’s werelds grootste markt, de VS. En bovendien de grootste in de basketbalmarkt, waar extreem veel geld in omgaat.
Adidas is op marketinggebied geen uitblinker. Waar Nike al jaren scoort met de simpele slogan ‘Just do it’, blijft Adidas telkens veranderen. Met kreten die bepaald niet beklijven zoals ‘Adidas makes you better’ (1999), of ‘Join the team, Be a Champ’ (2003). En met het huidige ‘Impossible is nothing’ leunen ze zwaar op eerder werk van Toyota. Reebok heeft bewezen trends neer te kunnen zetten, en de juiste doelgroepen aan te spreken. Volgens BBDO-er Mann Kall heeft Reebok een authentiek imago als trendsetter, vooral onder jongeren.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Werben & Verkaufen
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid