Overslaan en naar de inhoud gaan

Reebok leert Adidas marketing

Waarom betaalt Adidas drie miljard euro voor Reebok? Vooral vanwege Reeboks marktposities en haar marketingexpertise.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een verrassing was het zeker, de grootste overname ooit in de geschiedenis van de sportindustrie. Rivalen Nike en Puma reageerden stomverbaasd, toen ze hoorden dat de nummer twee, Adidas, de nummer 3 ging overnemen. De kersverse partners willen Nike van de troon stoten. En bij Adidas zijn ze altijd blij als ze de oude rivaal Puma kunnen pesten.
Adidas is vooral sterk in Europa en het Aziatische continent; Reebok is sterk in ’s werelds grootste markt, de VS. En bovendien de grootste in de basketbalmarkt, waar extreem veel geld in omgaat.

related partner content for mobile comes here

Adidas is op marketinggebied geen uitblinker. Waar Nike al jaren scoort met de simpele slogan ‘Just do it’, blijft Adidas telkens veranderen. Met kreten die bepaald niet beklijven zoals ‘Adidas makes you better’ (1999), of ‘Join the team, Be a Champ’ (2003). En met het huidige ‘Impossible is nothing’ leunen ze zwaar op eerder werk van Toyota. Reebok heeft bewezen trends neer te kunnen zetten, en de juiste doelgroepen aan te spreken. Volgens BBDO-er Mann Kall heeft Reebok een authentiek imago als trendsetter, vooral onder jongeren.

Bron: Werben & Verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in