Aldi ook met Unilever


De Europese supermarktketen Aldi gaat in merken, zo bericht Financial Times en Duitse bronnen N24 nemen dat over. Ondertussen komen de Aldi-eigenaren weer tevoorschijn als rijkste Duitsers, dus ze kunnen zich investeringen permitteren in vernieuwing.
zijn nu de broertjes Bas en Dirk vooral de luis in de pels van Albert Heijn, daar zou Aldi wel eens bij kunnen komen nu het winkelconcern besluit om meer A-merken te gaan voeren.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDaartoe wordt ze overigens voorafgegaan door Lidl. Deze keten besloot eerder haar supergoedkope imago in te zetten om ook met merken te stunten. Gevolg, volgens GfK: 13 procent omzetstijging over het eerste halfjaar van 2005, terwijl Aldi 0,6 procent inleverde.
De Italiaanse maker van chocoladeproducten Ferrero is de eerste grote leverancier maar ook Unilever en Procter & Gamble zullen volgen volgens Financial Times.
Geld voor vernieuwing moet er genoeg zijn. In het rijtje rijkste Duitsers blijven de Aldi-oprichter fier aan kop. Slechts hun overlijden kan daar een eind aan maken: Karl Albrecht (85), eigenaar van Aldi Süd, is goed voor zo' 15,6 miljard euro vermogen, broer Theo (83) moet met een tweede plaats genoegen nemen, met 15,1 miljard euro.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid