Overslaan en naar de inhoud gaan

Aldi ook met Unilever

De Europese supermarktketen Aldi gaat in merken, zo bericht Financial Times en Duitse bronnen N24 nemen dat over. Ondertussen komen de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Europese supermarktketen Aldi gaat in merken, zo en Duitse bronnen nemen dat over. Ondertussen komen de Aldi-eigenaren weer tevoorschijn als rijkste Duitsers, dus ze kunnen zich investeringen permitteren in vernieuwing.

related partner content for mobile comes here

zijn nu de broertjes Bas en Dirk vooral de luis in de pels van Albert Heijn, daar zou wel eens bij kunnen komen nu het winkelconcern besluit om meer A-merken te gaan voeren.

Daartoe wordt ze overigens voorafgegaan door Lidl. Deze keten besloot eerder haar supergoedkope imago in te zetten om ook met merken te stunten. Gevolg, volgens GfK: 13 procent omzetstijging over het eerste halfjaar van 2005, terwijl Aldi 0,6 procent inleverde.

De Italiaanse maker van chocoladeproducten Ferrero is de eerste grote leverancier maar ook Unilever en Procter & Gamble zullen volgen volgens Financial Times.

Geld voor vernieuwing moet er genoeg zijn. In het rijtje blijven de Aldi-oprichter fier aan kop. Slechts hun overlijden kan daar een eind aan maken: Karl Albrecht (85), eigenaar van Aldi Süd, is goed voor zo' 15,6 miljard euro vermogen, broer Theo (83) moet met een tweede plaats genoegen nemen, met 15,1 miljard euro.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in