Overslaan en naar de inhoud gaan

'Prijs van nieuwe producten is vaak te laag'

In Nederland slagen slechts weinig bedrijven er in om de juiste prijs te vragen voor hun product. De prijs van nieuwe producten is vaak…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bedrijven weten vaak helemaal niet wat de klant voor een product over heeft en wat de prijs is van concurrerende producten en diensten, betoogt Ingenbleek. Hij ontrafelfde hoe de prijs van nieuwe producten werd bepaald aan de hand van een enquete onder 144 bedrijven. Voor elk product is er een ondergrens (de kosten) en een bovengrens (wat de klant bereid is te betalen), maar dat gebied daartussen wordt door weinig bedrijven geëxploreerd. Essentieel voor een goede prijsbepaling blijkt informatie over de klantwaarde: wat heeft mijn klant er voor over? En concurrentie-informatie: wat vragen de concurrenten voor een soortgelijk product? Bedrijven blijken verrassend vaak onvoldoende over deze informatie te beschikken. Ze vragen geen hogere prijs, terwijl het product wel beter is dan dat van de concurrentie. Ingenbleek raadt bedrijven aan zich meer te verdiepen in klantwaarde en concurrentie. In het Tijdschrift voor Marketing november 2001 stond een uitgebreid interview met Ingenbleek en zijn promoter Theo Verhallen over het onderzoek.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in