Overslaan en naar de inhoud gaan

Marktaandeel 3FM stijgt het sterkst

De grootste Nederlandse radiozenders Sky Radio en Radio 538 zijn wederom gestegen in marktaandeel, maar 3FM groeide het meest.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de Intomart-luistercijfers van de periode september-oktober 2002. Het marktaandeel van Sky Radio steeg in vergelijking met de periode augustus-september met 0,2 procent naar 13,6 procent. Het aandeel van Radio 538 groeide ook met 0,2 naar 10,6 procent. 3FM zag het aandeel stijgen van 9,5 naar 9,9 procent. Radio 2 blijft de zusterzender iets voor. Het station bleef in aandeel gelijk: 10,2 procent. Radio 10 FM zag het aandeel weer iets dalen, van 7,2 naar 7,1, net als Noordzee FM (-0,1 naar 4,2). Het aandeel van Yorin FM steeg van 3,3 naar 3,6. Ook een groeier was Classic FM (van 2,7 naar 2,8). Radio Nationaal (+0,1 naar 1,7) haalde Arrow Classic Rock in (-0,2 naar 1,5). Radio 4 staat nu op 1,4 (-0,1) en 747 AM op 0,9 (+0,1). Kink FM (0,3) Business Nieuws Radio en Radio 192 (beide 0,2) bleven gelijk in aandeel. Regionaal gezien zitten de CRN-zenders in de lift (+0,4 naar 3,1). De niet-commerciële zenders (vertegenwoordigd door ORN) moesten 1 procent inleveren en kwamen uit op 13,8 procent.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in