Overslaan en naar de inhoud gaan

Roto Smeets De Boer in zwaar weer

Teruglopende advertentie-inkomsten en dalende tijdschriftoplagen drukken Roto Smeets De Boer (RSDB) steeds verder in de problemen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na een winstwaarschuwing in augustus liet de Hilversumse onderneming vandaag weten dat het nettoresultaat over 2002 nog lager zal uitpakken. De drukkerij denkt dat het resultaat uit gewone bedrijfsvoering 35 tot 40 procent onder het niveau van 2001 zal liggen. Afgelopen zomer rekende RSDB nog op een winstval van 30 procent. Over 2001 bedroeg de winst 15,5 miljoen euro. Een tegenvallend derde kwartaal dwong RSDB tot de verdere neerwaartse bijstelling. De onderdelen Roto Smeets en Media Partners, samen goed voor 75 procent van de omzet, presteerden nog naar verwachting. Maar het in de zakelijke markt actieve PlantijnCasparie baart RSDB zorgen. Om de boel op orde te krijgen, komt er een nieuwe reorganisatie, waarbij RSDB rekening houdt met een verlies van minimaal 120 arbeidsplaatsen. Afgelopen zomer maakte het bedrijf al een inkrimping met negentig arbeidsplaatsen bekend (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in