TiVo wil doorbreken
Het hoofdproduct van TiVo is de TiVo personal videorecorder (PVR): een gigantische harddrive in een box, die je aansluit op je tv, een kabel of satellietaansluiting, en een telefoonlijn. Via de telefoon belt TiVo een server voor informatie over welke programma’s, wanneer worden uitgezonden. Vanuit je stoel doorloop je vervolgens met de TiVo-afstandsbediening het schema en selecteert wat je wilt opnemen. TiVo kan bijvoorbeeld een seizoenlang alle afleveringen van een serie opnemen, of twee shows die tegelijkertijd worden uitgezonden. Met TiVo kan ook een directe tv-uitzending ‘op pauze’ worden gezet, als de deurbel gaat. Daarna kijk je gewoon verder. En laat je TiVo eerst 15 minuten van een uitzending opnemen voor je gaat kijken, dan kun je de commercials overslaan.
Kortom, TiVo is een veelbelovend product en de schrik van Madison Avenue. De betalende klantenbasis is inmiddels 422.000, maar TiVo streeft naar 1 miljoen klanten. Hoe beweeg je een massamarkt de technologie te adopteren? TiVo hanteert hiervoor een vierpuntenprogramma. (1) Kom met claims die aanspreken en aansluiten bij de consumentenbeleving. (2) Distribueer selectief (en ondersteun dat intensief). (3) Simpeler is beter (eenvoudiger bediening, minder onderdelen, lagere kosten). (4) Voor schaalvoordelen zijn hoge volumes nodig, maar voor hoge volumes moet de prijs omlaag. Vandaar stap 4: Partnerschappen, om TiVo-software in te bedden in andere consumentenelektronica.
<#FONT SIZE=1>Bron: fast company<#/FONT>
Reacties:
Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.
Ja, ik wil lid wordenLog InOm een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid