Commerciële zenders trekken helft kijkersmarkt
De commerciële omroepen hebben in week 45 samen 50 procent marktaandeel behaald.
Vooral RTL4 deed het uitstekend met een marktaandeel van 19 procent. De andere HMG-zenders RTL5 en Yorin moesten het doen met respectievelijk 5 en 6 procent. SBS6 scoorde 10 procent, Net5 6 en V8 4 procent. Best bekeken programma was traditioneel het Journaal van 20.00 uur op zondagavond. Dit keer goed voor 3,18 miljoen kijkers. Baantjer deed er weinig voor onder: 3,17 miljoen kijkers. Derde stek is voor Studio Sport (zondag 19.00 uur) met ruim 3 miljoen kijkers, gevolgd door Kopspijkers (Vara) met 2,76 miljoen kijkers en GTST op maandag met 2,145 miljoen belangstellenden. Idols blijft het ook in de tweede week goed doen met ruim 1,9 miljoen kijkers en een zesde plek (Bron: Publieke Omroep Kijk- en Luisteronderzoek).
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid